Frivillig i Virklund Boldklub

Virklund boldklub er, som de fleste lokale sportsforeninger i Danmark, baseret på brug af frivillige kræfter, for at kunne tilbyde aktiviteter indenfor håndbold, fodbold,badminton, tennis, gymnastik, løb osv.

At være frivillig i din lokale klub, betyder at du er medvirkende til at sikre, at børn, unge og voksne i lokalsamfundet forsat har mulighed for at dyrke et udvalg af sportsaktiviteter og dele de fælles oplevelser der er forbundet hermed. Du er ligeledes medvirkende til at sikre et bedre lokalt fællesskab og socialt sammenhold.

Udover trænere er der også brug for frivillige kræfter til at løfte arbejdet i de enkelte afdelingsbestyrelser og i hovedbestyrelsen. Arbejdet i bestyrelserne kræver ingen specielle egenskaber, forudgående viden eller erfaring fra lignende arbejde, men blot at du har lyst til at gøre noget for dig selv, dine børn og andre i lokalsamfundet.

Det er væsentligt at understrege at man som ny frivillig selvfølgelig får hjælp og støtte af såvel afgående som blivende frivillige således vi sikrer en god start og overdragelse.

Hos Virklund Boldklub hylder vi de frivillige kræfter i den omfang det er muligt. Vi sørger for at vores frivillige har adgang til gode tøjaftaler og andre fordele, samt at alle frivillige bliver anerkendt og føler sig værdsat. Alle frivillige er selvfølgelig ulønnet, men der er også andre måder vi kan anerkende indsatsen på. Det kan være sig trænerfester etc.

Vil du være frivillig, så ræk endelig ud til en fra den lokale afdeling eller hovedbestyrelsen, så vil vi sætte dig ind i hvad det vil sige / kræve at være frivillig.