Virklund Outdoor

Hvad er Virklund Outdoor?

Virklund Outdoor er en afdeling under Virklund Boldklub, der fokuserer på familieorienterede outdoor aktiviteter i Virklunds fantastiske natur.

Vi ønsker at skabe et fællesskab, der fremmer samvær og gode oplevelser i naturen.

Vi håber at inspirere flere til at nyde den fantastiske natur omkring os. Deltag, når det passer jer.

Virklund Outdoor Grejbank

Medlemmer har fri adgang til udstyr fra Grejbanken, herunder:

- Kanoer

- Kajakker

- SUP boards

- Telte

- Trangiaer og båludstyr

- Trailer til transport af udstyr

- Andet outdoor udstyr

Udstyret er placeret ved Thorsø-badet, skolen og parkeringspladsen ved hallen.

Vigtigt: Ved indmeldelse modtager du en velkomstmail og en mail om oprettelse og booking af udstyr. Kontakt jakob@stigaard.dk, hvis du ikke modtager oprettelsesmailen.

Retningslinjer for brug af Grejbanken:

- Hold orden og ryd op.

- Læg udstyret tilbage på rette plads.

- Brug kun det udstyr, du har booket.

- Afmeld din booking, hvis du ikke skal bruge udstyret.

- Rapportér beskadiget udstyr til bestyrelsen.

- Brug redningsvest ved vandaktiviteter. Voksne bør være gode rollemodeller.

Sauna ved Thorsøbadet

I vinterhalvåret har vi en sauna ved Thorsøbadet til medlemmer i forbindelse med vinterbadning fra oktober til marts.

Både Grejbankens udstyr og saunaen bookes online https://bookingportal.com/virklund-grejbank.

Samarbejde med Superstainable

Virklund Outdoors medlemmer får 30% rabat på Superstainables produkter.

Brug linket: Superstainable Virklund Outdoor og rabatkoden: VirklundOutdoor30.

Hvem står bag?

Virklund Outdoor drives af frivillige ildsjæle med mottoet om, at mange bidrager lidt.

Derfor er det forskelligt, hvem der står for aktiviteterne fra gang til gang.

Foreningen ledes af en bestyrelse, men lever af hjælp fra medlemmer og frivillige.

Kontingent/betaling

Det koster 500 kr. pr. familie om året at være medlem af Virklund Outdoor, inkl. adgang til Grejbank og sauna.

Der kan være mindre brugerbetaling på nogle events.

Jakob Stigaard Sørensen
Jesper Jensen
Mathias Østergaard
Morten Dyrvig Jensen
Thomas Hviid Madsen
Thomas Sørensen
Aske Landgren

I Virklund Boldklub er vi glade for hver eneste medlem, og vil gerne være flere. Har du eller dit barn lyst til at prøve om det er det rigtige for jer, er i mere end velkomne.

Indmeldelse kræver blot at i udfylder "Ny Spiller" formularen, efterfølgende modtager i et link til Holdsport, hvorfra der meldes til og fra træning, kampe og klubbens øvrige aktiviteter.

Der vil være et betalingsvindue at finde under din spillerprofil, efter første kontingentopkrævning er udstedt.

Denne sendes per e-mail, der ligeledes indeholder et betalingslink.

Medlemskontingent

Dato Beløb
1. jun 500,00 kr.

Virklund Outdoor Grejbank - Det handler om at dele

Grejbanken skal give alle medlemmer nem adgang til at bruge den fantastiske natur omkring os uden at skulle have skuret fyldt med udstyr og pengepungen tom. Med et familie medlemskab på 500 kr. kan alle der har lyst til at være med, bruge udstyret lige præcis når de vil. Udstyret bookes via bookingportalen.com og er beliggende 3 forskellige steder i Virklund ved skolen,  P-pladsen ved hallen og samt ved Thorsøbadet

Virklund Outdoor grejbank består lige nu af følgende udstyr:

7 stk. kanoer

4 stk. havkajakker

1 stk. dobbelt kajak

1 stk. Sit on top kajak

1 stk. børnekajak

6. stk. Sup boards

3. stk. fiskerstænger

2 stk. 4 personers letvægttelte

3 stk. Hængekøjer til overnatningsbrug

1. stk. Nordisk bomuldstelt

1 stk. Bålkasse( gryder, bålrist, bålhandsker, økse, keddel)

2 stk. Vaffeljern

2 stk. Toast jern

2 stk. Reflektorovne

6 stk. bålpander

2. stk. Trækvogne/cykeltrailer

3 stk. tow wee (træk tov til MTB)

Grejbanken udvides løbende efterhånden som der bliver økonomi til det

Billede

Virklund Outdoors sauna ved Thorsøbadet

Ønsker du at komme igennem den mørke tid, med et lysere sind? Så er vinterbadning og en tur i saunaen svaret! 😉Saunaen der står ved Thorsøbadet, er stillet til rådighed af Silkeborg kommune og skal drives af Virklund Outdoor.

Saunaen er tilgængelig i vinterhalvåret fra oktober til marts.

Tak til Silkeborg kommune for at gøre dette muligt! 🙂Kommunen har ligeledes sat rammer for åbningstider:

Saunaens åbningstider, hvor saunaen må benyttes:
Mandag til Torsdag 06:30-21:30

Fredag: 06:30-17:30

Lørdag: 08-16

Søndag: 08-16

Virklund Outdoor tilbyder i første omgang at holde saunaen åben til fælles Drop Inn på følgende faste tidspunkter hver uge, for medlemmer af Virklund Outdoor. Se opslag på facebookgruppen: ”Virklund-Outdoors-sauna-ved-Thorsø”.

Fælles Drop Inn-åbningstider:

Mandag 19-21:30

Torsdag: 19-21:30

Lørdag: 08-11

Søndag: 13-16

I disse faste Drop Inn-åbningstider, er saunaen tændt og står klar til alle Virklund Outdoor medlemmer, og der kan ikke bookes plads.

Saunaen SKAL BOOKES når den benyttes udenfor vores fælles Drop Inn åbningstider via bookingportal.com
(Ved booking overføres 10 kr. pr. plads til mobilepay nummer 405075).
Der er 8 pladser i saunaen, så det koster 80 kr. at booke hele saunaen.

-Husk at slukke saunaen og lyset når du ikke længere benytter den, eller hvis du er den sidste der går.
-Benyttelse af saunaen i grupper kræver min. 1 medlemskab af Virklund Outdoor.

Er i eksempelvis en flok pensionister der har lyst til at holde den åben en fast formiddag eller lignende, så kontakt os gerne. 🙂"

VIRKLUND OUTDOORS SAUNA VED THORSØBADET" er en facebookgruppe som er oprettet til alle jer, der ønsker at benytte saunaen, som har spørgsmål og som ønsker at holde sig orienteret derom.
Det er også her man kan spørge ud, om der er andre der vil med ned og have det kolde gys og i saunaen bagefter.

Vi håber i vil tage godt imod saunaen (og melde jer ind i facebookgruppen) 😄

Hilsen Virklund Outdoor

500,00 kr. 1. jun